PressOffice – Presse og kommunikation

Aktiv markedskommunikation gør jeres virksomhed mere synlig og attraktiv over for kunder, kandidater, samarbejdspartnere og investorer.

Kom i gang nu.

Medieomtale

Læs mere

Nyhedsbreve

Læs mere

Kunde cases

Læs mere

PressOffice

Trekant

Om PressOffice

PressOffice udfører markedskommunikation for it-virksomheder og konsulentfirmaer ved at skabe medieomtale og skrive tekster til nyhedsbreve, sociale medier, web og kunde cases.

PressOffice er med til at sikre, at din virksomhed bliver opfattet som førende og attraktiv af kunder, kandidater, samarbejdspartnere og investorer.

PressOffice har mange års erfaring som PR-rådgiver, et stort journalistnetværk, masser af gode ideer – og er kendt for især at være stærk til at eksekvere. PressOffice ved, hvordan kommunikation skal gribes an for at styrke din forretning.

Cirkel

Medieomtale

PressOffice er specialist i at få virksomheder omtalt i medierne. Særligt i erhvervsmedier, branche- og fagmedier, samt TV og radio.

Grundlaget for at skabe omtale er at tilbyde medierne historier, hvor I medvirker.

Sammen finder vi de gode historier, der understøtter jeres forretningsstrategi.

Historierne kan tilbydes gennem pressemeddelelser, interviews, debatindlæg, placerede artikler samt løbende dialog med redaktører og journalister på nøglemedier.

Desuden tilbydes medieovervågning, så I løbende har overblik over Jeres omtale i medierne.

Cirkel

Nyhedsbreve

Med jeres eget nyhedsbrev kan I kommunikere direkte med kunder, kommende kunder, partnere og kandidater.

I bestemmer selv nyhedsbrevets modtagere, indhold og hvor tit det skal udkomme og kan direkte påvirke det indtryk, markedet har af jeres virksomhed og ydelser.

Jeres nyhedsbrev bør indeholde historier, som både understøtter jeres forretning og er vinklet, så det interesserer modtagerne.

PressOffice kan give jer de gode ideer og kan fremstille jeres nyhedsbrev fra enden til anden. Det sikrer mange læsere af nyhedsbrevet.

Nyhedsbreve kan enten udkomme elektronisk eller på print.

Cirkel

Kunde cases

I en salgssituation er det godt at kunne fortælle en mulig kunde, at I succesfuldt har løst lignende opgaver for lignende kunder. Det skaber tryghed og præference for jer som leverandør.

PressOffice er ekspert i at skrive kunde cases (referencehistorier) om jeres eksisterende kunder, som I kan udlevere til kundeemner, bruge på hjemmesiden, i nyhedsbreve og i pressearbejdet.

En kunde case fortæller kort om din kundes udfordringer, jeres løsning, hvordan implementeringen foregik, samt kundens fordele ved netop jeres løsning.

Casen har typisk et omfang, så tekst og illustrationer kan blive sat pænt op på en A4-side, så den er let at dele med andre, både på print og digitalt.

Customers

Trekant

quote

Mikkel Buhelt fra PressOffice forstår vores forretning, er en fornøjelse at samarbejde med og har fra første færd skabt nogle super omtaler af Universum i dagspressen og fagmedier.

Progressive logo

I et tidligere job brugte jeg også Mikkel som fast PR-rådgiver. Han var det naturlige valg, da vi skulle finde en PR-rådgiver til Progressive. Hanforstår både forretning og kommunikation, kender mange journalister, kan skrive og er god til at finde vinkler, så vores pressehistorier kan trænge igennem hos medierne.

Betina Cramer, Marketing Manager, Progressive A/S

Atkins Logo

Vi er meget tilfredse med samarbejdet med PressOffice. Med Mikkel Buhelt som sparringspartner har vi opnået langt mere presseomtale end tidligere. I foråret blev vi udnævnt til årets højdespringer i Ingeniørens imageundersøgelse. Vi tillægger det seriøse pressearbejde en del af æren for dette

Maria Voss Virklund, Team Leader, Communications, Atkins Danmark A/S

Geoforum logo

Vi er glade for PressOffices hjælp med at profilere os bredt i offentligheden som brancheforening og eksperter inden for geografisk information. PressOffice hjælper os med pressearbejde, artikler og sparring om kommunikation.

Jesper Skovdal Christiansen, sekretariatsleder, Geoforum Danmark

Universum logo

Mikkel Buhelt fra PressOffice forstår vores forretning, er en fornøjelse at samarbejde med og har fra første færd skabt nogle super omtaler af Universum i dagspressen og fagmedier.

Jesper Dansholm, Country Manager, Universum

Geze-Logo

Vi er rigtigt glade for den store medieomtale, PressOffice har skabt for os. Vi ligger væsentligt over niveau, når man sammenligner med andre lande i GEZE-koncernen. PressOffice skriver også alle artiklerne til vores nyhedsbrev, som har fået en fantastisk god modtagelse hos vores kunder og samarbejdspartnere.

Morten Nielsen, Country manager GEZE Scandinavia

peak
ChangeGroup logo
Geoforum logo
Digicure logo
Daintel logo
Geomatic logo
Intergraph logo
ITafdelingen logo
MB it logo
Geze-Logo

Prices

Trekant

Samarbejde med PressOffice

At samarbejde med PressOffice er smidigt og nemt. Du vil hurtigt opleve resultater og ikke megen spildtid. Det kommer af erfaringen!

PressOffice indgår faste samarbejdsaftaler, hvor du som kunde betaler en fast månedlig pris eller køber et klippekort med et antal konsulenttimer.

Dermed opnår I en effektiv og fleksibel ressource inden for kommunikation og markedsføring til en fast, budgetterbar pris.

For både kunder og PressOffice skaber faste aftaler forudsigelighed, forpligtigelse og et solidt kendskab til hinanden og dermed en effektiv og konsistent markedskommunikation.

Priser

PressOffice' vejledende timepris er 995 kr. ved faste samarbejdsaftaler.

Ved enkeltopgaver er timeprisen 1.195 kr.

Medieovervågning i Danmark koster fra 500 kr. pr. måned.

(Alle beløb er ekskl. moms.)

Services

Pressemeddelelse, debatindlæg eller artikel, inkl. briefing/research, tekst og tekstgodkendelse 4-8 timer
Mediekontakt, standard 1-2 timer
Arrangere interview med journalist, briefing til kunde, briefing til journalist, deltagelse ved interview 4-6 timer
Kortfattet navnemeddelelse, inkl. briefing, research, tekst, tekstgodkendelse og distribution til navneredaktioner 2-3 timer
Referencehistorie om en løsning hos en kunde, inkl. briefing, interview af kunde, tekst og tekstgodkendelse 6-7 timer
Nyhedsbrev på ca. en side, inkl. research, tekst og godkendelse 3-6 timer
Redaktionsmøde, inkl. forberedelse 1-2 timer
PR-strategi, analyse af medier, medietræning Efter aftale
Planlægning, koordinering, løbende rådgivning Efter forbrug

Contact

Trekant

PressOffice – Presse og kommunikation

Vandkarsevej 48

2880 Bagsværd

Danmark

Telefon

(+45) 20 21 39 03

mikkel

Mikkel Buhelt

Efter ti år som ansat PR-rådgiver og erhvervsjournalist grundlagde Mikkel PressOffice i foråret 2006. Han har i mange år været fast rådgiver for internationale it-virksomheder, men har også bragt mange mindre og mellemstore virksomheder frem i søgelyset. Se referenceliste her. Mikkel er cand.scient.soc. i Public Relations fra Roskilde Universitet.

News

Trekant

Her på siden publiceres løbende nyheder og nogle gode råd inden for PR-området.
Hvis du også vil modtage nyheder fra PressOffice direkte i din mailboks, så send dit navn og mailadresse til info@pressoffice.dk

5891384-kbenhavns-havn

Danske nyhedsmedier plages af horrible lange svartider på nettet

Online svartider hos de store danske mediers nyhedssites er blevet dobbelt så langsomme – eller halvt så hurtige – på blot et år ifølge en måling fra analysevirksomheden Digicure.

 

For et år siden tog det i snit 2,9 sekunder at oploade et medies forside. I år er gennemsnittet hele 5,5 sekunder. Er indholdet vokset? Eller glemmer medierne at optimere deres side? Eller har de slet ikke erkendt problemet?

 

Det er et problem for medierne, fordi lange svartider giver færre klik og færre brugere og dermed lavere annonceindtægter.

 

Det mest ekstreme tilfælde er Ekstra Bladet. Hvis du skrev www.eb.dk i din browser i november 2011, tog det acceptable 1,9 sekunder til hele forsiden var synlig i din browser. Nu tager det 9,9 sekunder.

 

Jeg har længe syntes, at Berlingske havde en sløv side. Målingen fra Digicure viser, at www.b.dk endda er øget fra 3,8 til 7,3 sekunder.
Det er en kedelig udvikling og betyder, at da jeg forleden ville læse, hvem Georg Jensen var solgt til, fravalgte jeg Berlingskes www.business.dk og læste i stedet nyheden hos www.borsen.dk , hvor ventetiden kun er 1,5 sekunder (okt 2012).

 

Til sammenligning er svartiden i andre brancher omkring 2,5 sekunder (se andre målinger på http://www.digicure.dk/performanceindex.htm)

 

Ifølge Digicure er op til 2-3 sekunder en acceptabel svartid.

 

Retfærdighedsvis skal det siges, at medier ofte har en masse indhold og derfor naturligvis vil være langsommere end mange virksomhedssites.

 

– Hvor lang tid vil du acceptere at vente på at få dine nyheder på nettet?
– Ved du hvor lang tid, det tager at indlæse din egen virksomheds hjemmeside for en ekstern bruger?

 

30. marts 2015

Vækstkomet indgår PR-aftale med PressOffice

Konsulenthuset Progressive, der rådgiver om it-systemer og er totalleverandører på it-løsninger, har nu indgået en fast PR-samarbejdsaftale med PressOffice.

 

Progressive blev for nyligt udnævnt af Computerworld til vækstkomet på baggrund af en omsætningsvækst på 125 pct. de to seneste regnskabsår (fra 64 til 124 millioner kroner) og en stigning i medarbejderantallet fra 53 til 117. Væksten blev hjulpet godt på vej af et par opkøb.
PR-samarbejdet skal gøre Progressive og dens ydelser stærkere profileret over for især it- og økonomichefer og den øverste ledelse i små og mellemstore virksomheder, forsyningsselskaber og offentlige organisationer. Et styrket kendskab skal skabes gennem blandt andet medieomtale, nyhedsbreve, events og sponsorater.

 

Progressives ydelser omfatter it-infrastruktur, outsourcing af it-løsninger, projekt- og porteføljestyring, samarbejde og videndeling, samt kunde- og medlemshåndtering. Blandt virksomhedens mest kendte kunder er 7-Eleven, Fødevarestyrelsen og Tivoli.

30. marts 2015
Unknown

Professionel bestyrelse blev en øjenåbner

Der er mange måder at komme i avisen på. Men hvis man gerne vil have en stor artikel om sin egen virksomhed i et erhvervsmedie, må man finde den gode historie, som andre kan have glæde af at læse.

 

Den skelsættende historie for it-virksomheden JO Informatik i Helsingør var, at virksomheden havde fungeret i 17 år med max fem medarbejdere, og at den så for tre år siden fik en professionel bestyrelse. Det har mere end fordoblet arbejdsstyrken og kraftigt øget omsætning og overskud.

 

Den historie brugte Berlingske for nyligt en fuld side på i Business-sektionen: http://www.business.dk/vaekst/professionel-bestyrelse-blev-en-oejenaabner

 

JO Informatik er her et eksempel på, hvad der kan ske, hvis man får en professionel bestyrelse. Og et eksempel på, at modne iværksættere også kan arbejde på nye måder. Og det er en interessant historie, som andre gider læse.

 

Hvilken interessant historie er der at fortælle om din virksomhed, som interesserer andre?

30. marts 2015