Sådan konverterer btb virksomheder leads fra Google Ads til kunder

Her i PressOffice bruger vi også Google Ads – som indtil for nyligt hed Google Adwords - til at få kontakt med nye btb-kunder.

Men vi har også lært, at Google Ads kun er gode til at indfange kundeemner og få dem ind på vores hjemmeside. Du har sikkert samme erfaring.

Hvis de besøgende også skal blive til betalende kunder, skal der også være noget på hjemmesiden, som appellerer til dem. Noget som gør, at de besøgende vil bruge os – eller jer – som leverandør.

Så hvad er dette ”noget”, som it-virksomheder og konsulenthuse (som vi arbejder med), skal have på hjemmesiden?

Det kan der skrives lange bøger om. Her nøjes vi bare med at videregive syv nyttige fifs, som kan gøre din hjemmeside bedre til at forvandle leads til kunder:

  1. For at skabe tillid til jer som leverandør skal I vise, at I har skabt værdifulde løsninger for andre virksomheder ved at vise kundelogoer og have udtalelser fra jeres kunder på hjemmesiden. Og hvis I har vundet priser for jeres arbejde, skal det også med.
  2. I skal udstille jeres faglige ekspertise gennem blogindlæg på hjemmesiden, hvilket jeg også forsøger at gøre med dette blogindlæg.
  3. Brug storytelling. Fortæl historien om, hvorfor og hvordan jeres virksomhed startede og de spændende projekter, I har været med til, hvordan I griber ting an, traditioner og milepæle i virksomheden osv. Det er spændende læsning og skaber positive følelser for jeres virksomhed.
  4. I skal beskrive jeres løsninger/ydelser på en måde, som giver mening for jeres kundeemner og den situation, de står i. Det er ikke kun et spørgsmål om storytelling og et letforståeligt sprog, men også om at I fortæller om jeres løsninger ud fra kundens vinkel i stedet for sin egen. For kundeemnet tænker jo altid: What’s in it for me?
  5. I skal have en krog i de besøgende ved at få dem til at tilmelde sig jeres nyhedsbrev, hvilket de oftere gør, hvis I virker relevante og interessante, så I løbende kan have en dialog og invitere dem til kaffemøder og seminarer osv.
  6. Jeres hjemmeside skal være opbygget, så I guider kundeemnerne rundt - lidt på samme måde som IKEA har besluttet, hvilken vej de synes, deres kunder skal gå i deres varehuse.
  7. Og for at få succes med ovenstående skal det stå helt klart, om det er CFO’en, it-chefen, udvikleren, sekretariatschefen eller en helt femte, I adresserer på hjemmesiden? For så er det meget nemmere at udarbejde indhold og struktur på jeres hjemmeside, der forvandler leads fra Google Ads til kommende kunder.