Sådan konverterer du leads fra Google Ads til kunder i en btb-virksomhed

Mikkel Buhelt

Her i PressOffice bruger vi også Google Ads – som indtil for nyligt hed Google Adwords - til at få kontakt med nye btb-kunder.

Men vi har også lært, at Google Ads kun er gode til at indfange kundeemner og få dem ind på vores hjemmeside. Du har sikkert samme erfaring.

Hvis de besøgende også skal blive til betalende kunder, skal der også være noget på hjemmesiden, som appellerer til dem. Noget som gør, at de besøgende vil bruge PressOffice eller din virksomhed som leverandør.

Så hvad er dette ”noget”, som it-virksomheder og konsulenthuse (som vi arbejder med), skal have på hjemmesiden?

Det kan der skrives lange bøger om. Her nøjes vi bare med de syv vigtigste tricks, som gør din hjemmeside (eller landing page) bedre rustet til at forvandle leads til kunder:

  1. For at skabe tillid til jer som leverandør skal I vise, at I har skabt værdifulde løsninger for andre virksomheder. Derfor skal I vise kundelogoer og have kundeudtalelser på jeres hjemmeside. Og hvis I har vundet priser for jeres arbejde, skal det også med.

  2. I skal udstille jeres faglige ekspertise gennem blogindlæg på hjemmesiden. Det er også derfor, jeg skriver blogindlæg her på siden.

  3. Brug storytelling. Fortæl historien om, hvorfor og hvordan jeres virksomhed startede, jeres passioner og de spændende projekter, I har været med til. Forklar hvordan I griber tingene an. Fortæl om traditioner og milepæle i jeres virksomhed. Det er spændende læsning, viser jeres personlighed og skaber positive følelser for jeres virksomhed.

  4. De fleste virksomheder er ivrige efter at fortælle - eller rettere informere - om alle de dejlige løsninger, de tilbyder. Men tit er det bedre at start med at fortælle om, de udfordringer og drømme, som mange virksomheder har. Det er nemlig noget, som kundeemnet kender fra dagligdagen og motiveret til at få en løsning på. Og det giver jo en god anledning til at fortælle om jeres løsninger. Gør det på en let overskuelig måde - så kan I altid fortælle relevante detaljer og prismodeller senere i forløbet med kunden.

  5. Når Google Ads har hjulpet kundeemner ind på jeres hjemmeside, skal I på et tidspunkt have en krog i dem og få dem til at oplyse som minimum navn og mailadresse, men også gerne virksomhed, titel, ansvarsområde eller telefonnummer. Det kan I gøre ved at invitere dem til et gratis seminar eller event, tilbyde medlemskab af jeres eksklusive kundeklub, lade dem downloade en spændende e-bog, tilmelde sig jeres nyhedsbrev, som giver dem faglig og/eller forretningsmæssig inspiration eller tilbyde en gratis demo eller inspirationsmøde.

  6. Jeres hjemmeside skal være opbygget, så I guider kundeemnerne rundt. Hvis I har mange produkter på hylderne, skal i have de besøgende til at vælge, om de vil høre mere om software, service, analyse eller konsulentydelser (osv.). Men hvis siden skal have de besøgende til at bestille en gratis foranalyse eller deltage på et seminar, så skal det være det, der er i fokus og ikke alt muligt andet.

  7. For at få succes med Google Ads og jeres hjemmeside skal det stå helt klart, om det er CFO’en, it-chefen, udvikleren, sekretariatschefen eller en helt femte, der adresseres. Det gør det også meget nemmere at udarbejde indhold og finde vinkler, der forvandler leads fra Google Ads til kommende kunder.

Hvis du har svært ved at få konverteret besøgende fra Google Ads til leads og kunder, er du velkommen til at give mig et kald på 2021 3903 og få en halv times gratis rådgivning over telefonen eller booke et inspirationsmøde ved at skrive til mig på mikkel@pressoffice.dk