shutterstock_568198732 (1).jpg
 

Nyhedsbreve og mailkampagner bygger relationer og styrker salg

Elektroniske nyhedsbreve og mailkampagner er utroligt populære og kan bruges både til hurtigt salg og opbygning af mere langsigtede relationer.

Med en behersket indsats er det muligt at generere ny forretning og opbygge en høj tillid og kendskabsgrad til din virksomhed i forbindelse med løsningssalg.

Hvis du har forskellige målgrupper, kan det være hensigtsmæssigt at udarbejde forskellige udgaver af kampagner og nyhedsbreve.

En fordel ved et nyhedsbrev er, at du selv ejer mediet og derfor suverænt styrer indholdet. I modsætning til PR er du ikke afhængig af hvad en journalist synes om dine historier, og i forhold til annoncering skal du ikke betale, hver gang du vil i kontakt med din målgruppe.

Og så kan du selvfølgelig genbruge dine tekster, billeder, infografikker og videoer på din hjemmeside og sociale medier.

Til gengæld skal du bruge tid og ressourcer på at opbygge en modtagerliste og producere indhold af høj kvalitet og holde øje med, hvilket indhold der fænger bedst an hos din målgruppe og derfor løbende justere indholdsstrategien.

Få modtagerne til at åbne nyhedsbrevet

Hvis du vil have din målgruppe til at åbne nyhedsbreve fra din virksomhed, skal dit indhold formentlige mere tage udgangspunkt i målgruppens drømme og udfordringer frem
for nyheder fra din egen virksomhed.

Om du skal satse på et regelmæssigt nyhedsbrev eller kampagner med en serie af 5-10 mails over kort tid, afhænger af målgruppen og situationen for din virksomhed.

Et andet spørgsmål er, om du skal bruge video eller kun holde dig til tekst og billeder . Svaret afhænger både af målgruppen, ressourcer og kompetencer.

Sådan gør PressOffice

PressOffice har mange års erfaring med at producere nyhedsbreve og mailkampagner for it- og
konsulentvirksomheder.

Forløbet starter typisk med at få fastlagt nyhedsbrevets formål og målgrupper. Hvilken situation står modtagerne i? Hvad interesserer dem? Hvilke udfordringer har de?

Og på de interne linier skal det afgøres, hvor meget I selv kan producere, hvor meget PressOffice skal gøre, og hvilket system der skal bruges til at udsende nyhedsbrevet i.

PressOffice kan både være med til at udarbejde koncept og planer, researche på målgruppen, skrive tekster, skyde
interviewvideoer, levere billeder fra billedbureauer og professionelle fotografer, styre
produktionen og evaluere indsatsen.

Hvis du har brug for praktiske tips om nyhedsbreve og kampagnemails eller vil vide mere om, hvordan PressOffice kan hjælpe din virksomhed med at udarbejde disse, er du
velkommen til at ringe eller skrive - eller booke et uforpligtende inspirationsmøde med Mikkel fra PressOffice.