IMG_4490 beskåret LOW RES.png

20 års erfaring med at skabe medieomtale for konsulenthuse og it-virksomheder

Hvis du er på udkig efter at en PR-rådgiver til at få din virksomhed i medierne, kan jeg hjælpe dig.

Jeg hedder Mikkel Buhelt og har mere end 20 års erfaring som journalist, kommunikationsrådgiver på PR-bureau og som selvstændig med PressOffice.

Jeg har hjulpet mere end 100 virksomheder og skabt mere end 1000 positive medieomtaler på vegne af mine kunder.

Derfor har jeg også skrevet et hav af pressemeddelelser og indlæg og arrangeret interviews, pressemøder, presseture og produkttests.

Jeg kender journalister på de fleste danske medier og ved, hvordan de skal kontaktes og hvad der skal til for at få din virksomhed i medierne.

“PressOffice forstår vores forretning, er nemme at samarbejde med og har fra første færd skabt masser af omtale af Universum i dagblade og fagmedier. Den massive medieomtale er med til at blåstemple Universums arbejde og gøre det lettere at få talet…

“PressOffice forstår vores forretning, er nemme at samarbejde med og har fra første færd skabt masser af omtale af Universum i dagblade og fagmedier. Den massive medieomtale er med til at blåstemple Universums arbejde og gøre det lettere at få taletid hos toneangivende virksomheder.”

JESPER DANSHOLM

Direktør Universum Danmark

Hvis din virksomhed også skal i medierne, er du velkommen til at kontakte mig på 20 21 39 03, mikkel@pressoffice.dk eller via kontaktformularen.

 

Medieomtale er synlig og troværdig markedsføring

Omtale i massemedierne er et stærkt værktøj til at gøre din virksomhed mere synlig og attraktiv over for kommende kunder og medarbejdere, samarbejdspartnere og investorer.

Med medieomtale når du både ud til nogen af dem, du i forvejen er connected med og ny bekendtskaber, som ligger uden for dit sædvanlige netværk, eller som du ikke har været i kontakt med i lang tid.

Medieomtale er samtidig en troværdig måde at markedsføre sin virksomhed på, fordi jeres historier og budskaber viderebringes af uafhængige journalister.

I mange tilfælde stoler jeres målgruppe faktisk mere på det, de læser i en journalistisk artikel end det I skriver i en annonce eller et salgsbrev.

Googles algoritmer belønner medieomtale med høje placeringer i deres søgeresultater. Derfor er medieomtale ofte en del af en virksomheds SEO-strategi.

146_Medier04.jpg

Sådan kommer du i medierne

Det koster ikke noget at kontakte journalister med forslag til historier.

Og hvis du skal have hjælp fra en professionel PR-rådgiver som mig, er det stadig økonomisk overkommeligt i forhold til prissætningen på de store bureauer og i forhold til den værdi, medieomtale kan skabe for din virksomhed.

En udfordring kan dog være at overbevise en journalist om at skrive om din virksomhed.

Der, hvor det oftest går galt, er hvis du som virksomhed mest tænker på dine egne salgsbudskaber og mindre på hvilke historier, der er interessante for journalisten og mediets læsere.

Det første skridt er derfor at finde eller udvikle historier, som ikke bare fremmer dine interesser, men også er interessante for læserne af de medier, der er gode at være i for din virksomhed.

Du kan få min hjælp

Nogle virksomheder har selv en god forestilling om, hvilke historier der kan bringe dem i medierne, men mangler nogen til at skrive pressetekster, kontakte journalister, sørge for medieovervågning og holde fremdrift i pressearbejdet.

Her er min rolle i høj grad at eksekvere og løbende rådgive om, hvordan virksomheden bedst og mest effektivt kan komme i medierne.

Andre virksomheder har også brug for at høre, hvordan det hele foregår, hvilke medier, der er interessante for dem, hvordan de kan komme i medierne, og hvilke historier og formater, der er de bedste for dem.

Jeg følger med i mediernes aktuelle dagsorden og tjekker desuden, om de har planlagt temaer, som kan være særligt relevante, så I ikke går glip af oplagte muligheder for at blive omtalt i medierne.

Ved løbende samarbejder lægger vi typisk en plan for de kommende 3-12 måneder for dels at sætte et ambitionsniveau, dels for at sikre en god fremdrift i processen.

Priser for enkelthistorier og faste samarbejder

I kan få både hjælp af mig, hvis I har en enkelt historie, i gerne vil have i medierne.

Eller hvis I ønsker at arbejde over længere tid på at få en tydelig tilstedeværelse i medierne.

Standardprisen for en enkeltopgave inkl. briefing, pressemeddelelse (tekst), godkendelse, mediekontakt og medieovervågning er 7.900 kr.

Ved længerevarende opgaver foreslår jeg som regel at indgå en samarbejdsaftale, som giver en fleksibel og økonomisk fornuftig ramme for samarbejdet.

Som udgangspunkt tilbyder jeg tre pakker (lille, mellem og stor) på hhv. 8 timer pr. måned (8.000 kr.), 16 timer pr. måned (14.400 kr.) eller 32 timer pr. måned (25.600 kr.).

Alle timer bliver som udgangspunkt leveret af mig og kan også bruges på andre aktiviteter såsom nyhedsbreve, case stories, artikler, videoer m.v.

Hvis du vil vide mere om medieomtale eller have hjælp til at komme i medierne, så kontakt mig på 20 21 39 03, mikkel@pressoffice.dk eller via kontaktformularen.