med denne metode kan du opnå meget mere medieomtale

Case_story_billede.jpg

Det være en god mediehistorie for eksempelvis for et konsulenthus, hvis det har udviklet en ny metode til at optimere planlægning eller øge medarbejdereffektiviteten i produktionsvirksomheder.

Endnu mere relevant er historien, hvis også en undersøgelse eller analyse viser, at der i markedet er behov for denne type løsninger.

Og skal det være rigtigt godt, så tilbyde også journalisten en case story. Altså et eksempel på en kunde, som har haft samme udfordring, som den I hjælper med at løse.

Hvad skal du have klar til journalisten?

Typisk har journalisten brug for et par linier om, hvad casevirksomhedens udfordringer var, hvordan de blev løst, og hvilke konkrete fordele / resultater, det har givet.

Desuden skal du give journalisten kontaktinformation på den rette ansvarlige person hos casevirksomheden og evt. en af de menige medarbejdere, som har oplevet forandringen på egen krop.

Og hvis du tilmed kan stille et par gode billeder til rådighed, er det også en fordel. For det er ikke altid, mediet har ressourcer eller tid til selv at tage billeder.

Du kan selvfølgelig godt selv tage et par portrætbilleder med telefonen. Men ofte kan det betale sig at få en rigtig fotograf til at tage nogle professionelle billeder, som passer til mediets stil.

Billedet i sig selv kan nemlig give nogle ret fyldige og tydelige artikler, som bliver set af din målgruppe.

Så opskriften er altså:

  • En kort beskrivelse af historien

  • En undersøgelse eller analyse

  • En case story fx en kunde eller bruger

  • Kontaktoplysninger (navn, titel, mobilnummer og mail)

  • Billeder i god kvalitet


Book et gratis inspirationsmøde

Hvis din virksomhed ønsker at blive mere synlig i markedet gennem systematisk og professionel kommunikation, så kontakt Mikkel Buhelt hos PressOffice.

Jeg har mange års erfaring i at rådgive og udføre kommunikation for it-virksomheder og konsulenthuse, lægge strategi og planer, skabe medieomtale, skrive testimonials, blogindlæg, nyhedsbreve, mailkampagner og web content, samt producere videoer.

Med min hjælp bliver der hurtigt og effektivt taget hånd om jeres markedskommunikation, så I på alle platforme bliver mere synlige og attraktive over for kunder, kandidater, samarbejdspartnere og investorer.